in , , ,

Internetul te poate distruge

Fii conștient de ceea ce faci…

E-mail, rețele de socializare, magazine online, audio/video/photo sharing, clipuri cu pisici, căței, purcei, jocuri online, (porn…) etc. Deși Internetul este un element indispensabil vieții moderne, acesta are potențialul de a ne face foarte jalnici, foarte nervoși sau chiar morți.

  • Social media poate distruge empatia: sunt multe studii care sugerează că tinerii din ziua de azi sunt mult mai puțin empatici decat acum 30 de ani, mai exact cu 40% mai puțin. În prezent, tinerii sunt din ce în ce mai ignoranți, nu prezintă interes pentru cei din jurul lor și abilitatea de a percepe gândurile, emoțiile sau motivațiile altora este din ce în ce mai degradată. Gândiți-vă puțin: cu toții ne uităm la clipuri pe net cu oameni care sunt răniți sau umiliți, iar apoi le împărtășim și prietenilor; toți râdem de oameni păcăliți la televizor, de oameni speriați sau de oameni supraponderali filmați la raionul cu mâncare. Sunt acestea dovezi ale lipsei empatiei? Oamenii de știință sugerează că social media ar sta la baza acestei probleme sociale, prin faptul că ne încetinește capacitatea de a răspunde prin compasiune.
  • Facebook-ul te face mizerabil: Facebook-ul este o manie care refuză să moară. Este site-ul de care, la început, toți ne băteam joc, și care ne-a îngenunchiat fără să ne dăm seama de ani buni. Un grup de cercetători americani și belgieni au realizat un studiu de două săptămâni, timp în care au monitorizat utilizatori ai Facebook-ului, analizându-le stările de spirit în timp ce erau logați pe rețeaua de socializare. Cercetătorii au descoperit că utilizatorii frecvenți au prezentat o satisfacție fată de viața foarte scăzută, atât la finalul celor doua săptămâni, cât și dupa fiecare vizită a site-ului. Cu alte cuvinte, o singură vizită pe Facebook reprezenta echivalentul faptului de a privi un cățel fiind lovit timp de patru ore. O altă investigație germană a descoperit că principala emoție simțită de tinerii care folosesc Facebook-ul este invidia. Teoria spune că cei mai mulți dintre noi ne umflam în pene, exagerăm realizările și fericirea pe profilul personal, dar nu ne dăm seama că de fapt, toata lumea face asta.
  • „Furia de Twitter”: gândiți-vă care a fost ultimul tweet care v-a provocat o emoție puternică? Sunt șanse foarte mari ca acea emoție să fie o reacție nervoasă: ceva despre Roșia Montana, câini comunitari, politica avorturilor etc. Cercetătorii chinezi au studiat peste 70 de milioane de postări de pe Sina Weibo (echivalentul chinezesc al Twitter) pentru a vedea cum se răspândesc diferite emoții pe rețeaua de socializare. Aceștia au desoperit că furia depășește cu mult alte emoții pozitive; șansele ca o postare pozitivă să fie repostată de altcineva sunt foarte mici. Desigur, acest studiu a fost făcut doar pentru chinezi, însă, dacă aruncăm o privire rapida asupra tendițelor de pe Twitter, vom vedea că furia domina și aici.
  • Ne poate face mai proști: în 2009, jurnalul „Science” a publicat mai multe studii privind efectele new media și social media asupra capacităților noastre cognitive. Conform acestor studii, Internetul ne poate ascuți vederea însă ne afectează alte abilități precum gândirea critică, rezolvarea problemelor, imaginația, atenția distributivă sau chiar memoria – abilități mult mai importante decât a avea o privire super ascuțită.
  • Ne „rescrie” creierul: este aproape clar faptul că Internetul schimbă modul în care gândim sau în care facem anumite lucruri, dar poate oare să meargă atât de departe încât să ne spele creierul!? In 2011, un studiu indica că ar putea face asta. Cercetătorii au scanat creierele a 125 de studenți din Londra și au descoperit o legatură directă între numărul de prieteni pe Facebook și cantitatea de materie cenușie din anumite zone ale creierului. Aceste zone au un rol important în procesul de memorie, interacțiune socială sau autism. Chiar și așa, acest studiu nu ne poate spune cu siguranță dacă social media ne spală creierul sau aceste persoane cu structuri diferite ale creierului sunt pur și simplu mai atrase social de Facebook.
  • Permite companiilor să ne influențeze: „Astroturfing” este un fenomen des întâlnit pe Internet. Marile companii promoveaza mii de “personalitați” locale sau naționale pentru a „îneca” banner-ele publicitare cu o anumită opinie sau idee pe care aceștia vor să o implementeze în memoria colectivă. Această tehnică este folosită de la firme de tutun la Forțele Aeriene ale SUA. Un studiu canadian a fost efectuat pe 278 de studenți – acestora li s-a aplicat un chestionar despre schimbarea climei și părerea lor față de acest fenomen. Apoi au fost puși în mod aleatoriu să acceseze o pagină reală de stiința și un site tip “astroturf”, pus să discrediteze ideea de schimbare a climei. Cercetătorii au aflat că studenții care au vizitat paginile false au devenit din ce în ce mai nesiguri că schimbarea climatică există, chiar dacă unii bănuiau că site-urile respective oferă informații eronate. Aceste rezultate sunt îngrijorătoare, deoarece, în realitate, acest lucru se întâmplă foarte des, iar companiile capătă influență asupra publicului.
  • Provoacă dependență mai mare decât heroina: Internet Use Disorder (Boala utilizării Internetului) nu reprezintă încă o afecțiune medicală oficială, însă cei ce suferă de acest sindrom sunt dependenți de Internet. În prima fază dependența de Internet ar putea suna amuzant, însă acest lucru este cât se poate de real. Cei care suferă de această afecțiune manifestă simptome de retragere, nervozitate sau chiar depresie când nu au acces la Internet. Specialiștii spun că în creierul acestor persoane are loc un proces aproape identic cu cel experimentat de dependenții de cocaină și heroină.

Ironia sorții face ca și acest articol să fie postat pe Internet, însă nu uitați: luați părtile bune ale acestui colos cibernetic, folosiți tehnologia și nu lăsați ca aceasta să vă foloseasca pe voi!

Sursa: Blog devoratoruldecreiere

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Loading…

0

Stiința falsă expusă – Argumente logice

Creaturi mitologice bizare