in , , , , ,

Manipulare în publicitate

Sclav sau propriul stăpân…

Publicităţile stradale, dar mai ales cele de la televizor, sunt mai mult decît simple mesaje şi îndemnuri comerciale. În cadrul publicităţii sunt folosite tehnici sofisticate de manipulare pentru a convinge şi a seduce pe cei cărora li se adresează.

David Ogilvy, cunoscut ca „părintele publicităţii” a spus: „Nu privesc publicitatea ca pe un divertisment sau ca pe o formă artistică, o consider mai degrabă un mijloc de informare. Atunci cînd scriu o reclamă, nu vreau să-mi spuneţi că o găsiţi creativă. Vreau să vi se pară atît de interesantă încît să cumpăraţi produsul.” La rîndul său, V. Packard, jurnalist şi critic american, a elaborat trei principii-axiome în demersul manipularilor:

  • Oamenii nu ştiu ce vor atunci cînd cumpără un produs;
  • Nu te poţi baza pe ceea ce spun şi declară oamenii că le place sau nu le place;
  • În comportamentul de cumpărare, oamenii acţionează mai degrabă inconştient, decît raţional.

Scopul acestor mesaje este stimularea dorinţelor clienţilor potenţiali, şi formarea asociaţiilor pozitive în legătură cu produsul sau compania promovată, scop care este atins prin folosirea metodelor de manipulare psihologică mai mult sau mai puţin subtile.

Puţini realizează că aceste reclame, aceste manipulări, distrug societatea şi împiedică dezvoltarea ei înspre „lumină”.

Link secundar:

Sursa: YouTube

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Loading…

0

Noua Ordine Mondială – Cine conduce lumea? Încotro?

Escrocheria secolului – Apa îmbuteliată