in , , ,

Mass-media – Minciuni și dezinformare

10 motive pentru care nu poți avea încredere în ea

1. Mass-media există doar pentru a face profit

Care este scopul presei? Să presupui că dorește informarea populației este ca și cum ai spune că o firmă de telefoane s-a creat pentru a ne face viața mai bună, când, de fapt, ambele doresc doar să facă bani – mulți bani. Societatea actuală a fost cladită pe ideea capitalistă că cine are mai mulți bani deține controlul. Trusturile media nu sunt cu nimic diferite de companiile ce vând anumite produse pentru profit, doar că au altă modalitate de a genera acel profit. Presa este dependentă de cititori! FALS! Presa este dependentă de bani și atâta timp cât se vor găsi persoane care să sponsorizeze, presa va continua să publice informații ce sunt în favoarea sponsorului.

2. Publicitatea dictează conținutul

Cum afecteaza știrile ce le aflăm profitul companiei? Corporațiile media fac în jur de 75% din profit datorită reclamelor. Asta înseamnă că cei ce plătesc bani mulți pentru a susține corporația, dicteaza ce fel de știri să apara și cum să fie enunțate. Jurnalismul a dispărut demult din peisajul media, fiind înlocuit cu roboți ce execută ordine. Tocmai din cauza asta o corporație care are contracte cu toate marile trusturi de știri va reuși să impună anumite idei în rândul populației prin simpla abatere a atenției sau a distorsionării informației.

3. Monopolul asupra companiilor

Monopolizarea presei este în creștere. S-a descoperit că la nivel mondial sunt 5 companii ce dețin toate trusturile de presă. În România situația nu este diferită. Principalele trusturi de presă sunt afiliate la corporațiile internationale, facând așadar parte din marea caracatiță ce îti dictează modul de viață și arătându-ți doar versiunea care un anumit impact asupra ta.

4. Mass-media – amanta guvernului

E vizibil cu ochiul liber care trusturi sunt afiliate actualului guvern și care sunt împotrivă. De câte ori un guvern nou ajunge la putere, cel puțin în Romania, conducerea postului național este schimbată. Astfel guvernul își asigură metoda cea mai simplă de propagandă asupra populației. Uneori, anumite corporații ce aparent nu au legatură cu guvernul, cumpără spații publicitare enorme la trusturile de presă opuse guvernării. Peste noapte observăm schimbarea de atitudine a celor ce, nu cu mult timp în urmă fuseseră contra proiectelor de guvernare. Populația este debusolată și încet încet nevoia de schimbare sau de răzvrătire este înnăbușită sub sentimentul neputinței.

5. Poveștile importante sunt umbrite de can-can-uri

Tendința corporatiștilor este de a schimba mentalitatea oamenilor și de a o îndrepta către subiecte aparent fără sens. Astfel se face că o mare parte a oamenilor sunt la curent despre „vedetele de paie”, dar habar n-au de schimbările importante ce se desfășoară în jurul lor. În momentul în care sunt demascate e prea târziu pentru a mai face ceva. Situația e atât de critică încât oamenii ajung să nu mai conteste legi ce sunt în defavoarea lor tocmai pentru că nu sunt informați. Îndobitocirea maselor se desfășoară cu succes.

6. Mass-media nu pune întrebări

Un jurnalist format la o scoală adevărată de jurnaliști ar trebui să fie ca un detectiv. Să investigheze, să caute adevărul și să-l demaște. În ultima perioada așa-zișii jurnaliști se limitează doar la a transmite mai departe „știrile” primite prin „surse” ce de multe ori nici nu sunt citate. Mai nou se dezbat chestiuni de interes național doar cu persoane ce au aceleași idei în privința subiectului, dezbaterea devenind monolog.

7. Jurnaliștii corporatiști urăsc adevărații jurnaliști

Printre oamenii ce servesc interesele corporațiilor media sunt și unii care vor doar să demaște nedreptățile sistemului. Încet, aceștia sunt marginalizați și ridiculizaț, interziși chiar în anumite medii de difuzare. Este un exemplu clar de „dictatură capitalistă” în care democrația și-a pus eticheta : cine nu e cu noi este împotriva noastră! Chiar și legile împotriva libertății de exprimare au trecut foarte ușor de opoziția aproape inexistentă în grupările media.

8. Veștile proaste se vând, veștile bune sunt cenzurate

Trist dar adevărat: o veste proastă se vinde mai bine în orice ziar sau televiziune. Oare de ce? Suntem chiar așa de pesimiști? Savurăm suferința altora? Omenirea a ajuns la un nivel de civilizație în care empatia pentru alte persoane se afla pe ultimul loc! Omenirea este tot în stadiul de ev mediu raportat la gândirea actuală. Scandalurile între soți, soții, frați, amante, etc. sunt savurate. Crimele și violurile sunt cele mai urmărite și cumpărate știri. Ne interesează toată bârfa mediatica și uităm să tragem la răspundere persoanele care au fost puse să guverneze și au furat visteria cu seif cu tot. Poate dacă Vulpița ar apărea la TV să ne spună despre acest furt, am fi atenți…

9. Cine controlează limba, controlează populația

Pe zi ce trece romanul lui Orwell – 1984 devine realitate. Printre multe alte lucruri care sunt descrise acolo și care se întâmplă în jurul nostru, în roman este inventată o nouă limbă- newspeak- de către sistem, pentru a descrie o versiune mai simplistă a limbii cu scopul de a limita gândirea liberă. Conceptul de newspeak include ceea ce Orwell numește „DoubleThink” – modul în care limbajul se face ambiguu sau chiar inversat pentru a transmite exact opusul a ceea ce este adevărat. Astfel Ministerul de Război este cunoscut sub numele de Ministerul Iubirii. În ziua de azi cuvinte ca „forțe de menținere a păcii”, „extremiști”, „anarhiști”, „teroriști” sunt folosite pentru a crea panică și demonstrează cât de puternic poate fi limbajul. Cei care își exercită puterea prin media, pot manipula cuvintele și prin urmare reacția publicului pentru a-și urma obiectivele sau pentru a provoca frica.

10. Libertatea presei nu mai există

De la publicitatea din paginile ziarelor până la reclamele difuzate de trusturile de televiziune observăm că presa s-a prostituat. Libertatea presei de a prezenta faptele obiectiv s-a transformat în respectarea unor contracte. Dacă odată presa se lăuda a fi a patra putere în stat, acum putem spune că este pe primul loc în manipularea maselor în beneficiul celui care platește mai mult. Singura presă ce poate fi numită liberă (deocamdată) sunt publicațiile ce nu sunt afiliate la marile trusturi corporative. În curând o să vedeți cum acestea dispar rând pe rând, dacă nu facem nimic.

Sursa: Blog conspiratiisimistere

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Loading…

0

Chemtrails / Dârele morții – Otrava din cer

Transa colectivă – Obedienţa civică